Розміщення реклами тут - +380 (98) 607 99 77

Вітропарк на полонині: небачена техніка та екодороги – вперше в Україні

Вітропарк на полонині: небачена техніка та екодороги – вперше в Україні
Триває розробка проекту будівництво першої на Закарпатті вітрової електростанції. В даний момент проходить стадія оцінки впливу майбутнього вітропарку на довкілля. Це дуже відповідальний етап, адже необхідно здійснити будівництво так, щоб вплив на живий світ, рослинність та природні ресурси полонини Боржава був мінімальним. 
Як вже повідомлялося, робоча група науковців, які працюють над звітом щодо впливу проекту Воловецької ВЕС на довкілля, вже закінчили польові дослідження і зробили перші позитивні висновки. В той же час багатьох хвилює питання, як вплине майбутнє будівництво на звичний краєвид. Якою буде дорога на полонини? Чи не призведе її будівництво до руйнування схилів? Яким чином будуть транспортувати величезні частини вітрових установок на верхівки гір? Чи не змінить зведення вітропарку ландшафт полонини в цілому? 
Нагадаємо, що засновником ТОВ «Атлас Воловець Енерджи», компанії яка реалізує проект Воловецької ВЕС, є холдинг Guris – безумовний лідер у сфері виробництва відновлювальної енергії в Туреччині та експерт у питанні будівництва надскладних об’єктів по всьому світу. Тож, враховуючи величезний досвід Guris, ми знайшли рішення для проблемних питань будівництва Воловецької ВЕС. Це передові світові технології екологічної безпеки, і деякі з них буде застосовано в Україні вперше. 

Вітропарк на полонині: небачена техніка та екодороги – вперше в Україні

Самохідний радіокерований трейлер здатен траспортувати габаритний вантаж по дуже вузькій, затисненій з усіх боків будівлями чи деревами, дорозі.


1.    ПЕРЕВЕЗЕННЯ ЛОПАТЕЙ ШЛЯХОМ ВЕРТИКАЛЬНОГО ТРАНСПОРТУВАННЯ

Довжина лопаті вітрової турбіни, яку планується встановити на Боржаві, складає 70 метрів. Це найбільша за розміром частина вітрової установки. Чи можливо транспортувати такий габаритний вантаж на верхівки гір, не пошкодивши будівлі та зелені насадження у населених пунктах, а на полонині - схили і дерева? Виявляється, так, цілком можливо. 

Для цього ми плануємо використати спеціальне обладнання: самохідний радіокерований трейлер (його ще називають «кур’єром»). Це транспортер, який перевозить лопаті у вертикальному положенні. Він здатен транспортувати вантаж вагою до 27 тон навіть по дуже вузькій дорозі, затисненій з усіх боків будівлями та деревами. 

Як це працює? Трейлер адаптується до розміру вантажу та особливостей місцевості завдяки модульній конструкції, що включає фланцевий адаптер, а також перекидний пристрій, який може постійно тримати кут 60 градусів. Оскільки лопать (чи інший вантаж) може обертатися в підвісці, вона без жодних проблем проходить через обмежений простір. 

В цілому ж вертикальне транспортування дозволяє зменшити радіус повороту на 40 градусів і значно зменшує рух ґрунту. 

У випадку складного гірського рельєфу, як на полонині Боржава, додатково може бути використано спеціальні візки на гусеницях. Техніка дуже маневрова (обертається на 360 градусів), тому легко може зробити «гострий» поворот на крутій гірській дорозі. 

Вітропарк на полонині: небачена техніка та екодороги – вперше в Україні

Без реконструкції дорога на гору Великий Верх з часом перетвориться на повністю непрохідну. 

2.    РЕКОНСТРУКЦІЯ ІСНУЮЧОЇ ДОРОГИ НА ГОРУ ВЕЛИКИЙ ВЕРХ

Якщо ви піднімалися на полонину цією дорогою, то добре знаєте у якому вона стані. Крута та повністю розбита: ями та вирви наскільки глибокі, що подолати їх під силу лише ЗІЛу та армійському тягачеві. Зрозуміло, що з часом така дорога перетвориться на повністю непрохідну. Проект Воловецької ВЕС передбачає реконструкцію існуючої гірської дороги, оскільки вона буде використовуватися як шлях до під’їзних доріг до вітропарку. 

Ось тут хочемо ще раз акцентувати вашу увагу: планується не будівництво, а саме реконструкція, тобто поновлення існуючої дороги. Ми плануємо провести реконструкцію з мінімальним втручання – наскільки це буде можливо. Адже дуже важливо зберегти природній гірський рельєф. 

Воловецькі старожили пам’ятають, якою гарною була дорога у радянські часи, коли на полонині діяв військовий об’єкт. До речі, жителі Воловця лише вітають реконструкцію дороги, адже це зробить шлях на полонину відкритим для кожного. 

3.    ПІД’ЇЗНІ ДОРОГИ – ЗА НОВІТНЬОЮ ЕКОТЕХНОЛОГІЮ

Екодорога – це інноваційне покриття, яке застосовують для зведення доріг з метою мінімального впливу на ґрунти та обмеження забруднення повітря, яке неминуче під час будівництва доріг за традиційними «дідівськими» технологіями. Екодороги відповідають усім міжнародним стандартам якості та екологічної безпеки. Це крута новинка, якою поки що можуть похвастати лише кілька країн: Англія, Голландія, США, Бразилія, Монголія та Польща. 
Власне, екодорога - це надсучасна технологія стабілізації ґрунтів за допомогою спеціальної інертної добавки. Інноваційний інгредієнт скріпляється з молекулами цементу, що дозволяє створити «килимок» на зразок надміцної решітки. До речі, цемент вважається органічним матеріалом, адже він складається з подрібненого каміння, піску та крейди. Особливість екодороги в тому, що, маючи незначну товщину, вона значно покращує несучу здатність ґрунту.
Для порівняння: під час будівництва доріг на полонині за традиційними методами потрібно було б створити дорожнє покриття глибиною півтора метри (саме такої глибини вимагають особливості місцевих ґрунтів). А глибина екодоріг складає лише 20-25 сантиметрів, тобто в 6 разів менше, ніж традиційне дорожнє покриття. Крім того, екодорога не потребує багаторазового вирівнювання та трамбування. Це покриття прокладається дуже просто і швидко - без руйнування схилів. Більш того, екодороги надійно укріплять схили, що дозволить попередити зсуви ґрунту. 
Ще одна величезна перевага екодоріг – їх довговічність. Вони волостійкі, не тріскаються, добре витримують високі та низькі температури. В це важко повірити, але лише 3 складники – суміш місцевого ґрунту, цементні та інертні матеріали, спеціально підібрані з врахуванням особливостей місцевих природніх умов – створюють монолітне покриття, здатне витримати навантаження від 12 до 50 тонн на квадратний метр. 
Зведення екодоріг дозволяє мінімізувати виїмку ґрунту наскільки це можливо. При цьому внесення будівельних інгредієнтів теж мінімальне. Власне, ми лише стабілізуємо існуючі ґрунти без утворення непроникної монолітної основи. І ще одна перевага: для прокладання екодоріг використовують мінімальну кількість вантажівок та екскаваторів, а це в сотні разів скорочує викиди шкідливих речовин у повітря. 
До речі, ми вирішили будувати «екодороги», щоб досягти відразу дві важливі цілі: 
•    Мінімізувати втручання людини у живу природу за прикладом найсучасніших світових екотехнологій;
•    Збільшити туристичну привабливість перлини Карпат.

4.    ПОКРИТТЯ «ЕКОМАТ» ДЛЯ ВСТАНОВЛЕННЯ ВІТРОУСТАНОВОК

Щоб встановити вітрові турбіни в горах, там перш за все необхідно облаштувати будівельні майданчики. І не прості, а такі, які витримають важку техніку, що підійматиме частини вітрових установок у повітря для подальшого монтажу. 

Якби для зведення таких будмайданчиків застосовували традиційні методи, то в гори довелося б завезти кілька сотень вантажівок зі щебенем та цементом, а глибина основи кожного будівельного майданчика становила б близько двох метрів. Лише шар щебеню має бути півтора метри! 

У випадку спорудження будівельних майданчиків за принципом «екологічний мат», їх глибина становитиме всього 45 сантиметрів, тобто покриття буде вдвічі міцнішим, ніж дорога (оскільки навантаження на майданчик буде більшим). Суглинок під родючим ґрунтом стабілізують за допомогою невеликої кількості цементу, води та тієї ж самої інертної добавки. І знову ж: ніякого урізання схилів, тобто жодних змін у ландшафті. 

Ще одна цікавинка: після закінчення монтажу вітрової установки «екомат» видаляють, а заглиблення, що лишається, заповнюють родючим ґрунтом, який лежав на цьому ж місці до початку будівництва. Або ж ґрунт насипають поверх «екомату». Результат буде один і той самий: «екомат» є повністю органічним, тому лохинники та брусничники швидко відновляться і даватимуть врожаї. 

До речі, компанія Guris стала першої, хто застосував технологію «екомат» в Україні - під час будівництва Овидиопольскої вітроелектростанції, першої у Одеській області. Там технологія зарекомендувала себе найкращим чином. 

5.    ПОШУКИ ЩЕ БІЛЬШ ДОСКОНАЛИХ МЕДОТІВ ТРИВАЮТЬ

Поки триває розробка проекту Воловецької ВЕС, ми шукаємо ще більш досконалі екологічні технології для зведення вітропарку. Наприклад, прямо зараз на кількох турецьких та європейських об’єктах будівництва вітрових електростанцій випробовують новинку – збірну бетонну платформу. Після закінчення монтажу вітрових установок бетонну платформу видаляють та вивозять геть. Тобто ніякого бетону під вітряками – навкруги лише природній рослинний покрив. 

Варто зазначити, що вищезгадані технології досить дороговартісні, проте стандарти екологічної безпеки для нашої компанії є пріоритетом. 

Прес-служба компанії «Атлас Воловець Енерджи» ​




ІНШІ НОВИНИ

Коментарі

Інформаційне повідомлення
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гости, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Погода
Погода у Береговому

вологість:

тиск:

вітер: